Kicsit nehezen indult az idei horgászat, itt elsősorban az időjárásra gondolok, vagy az óriási széllökések, vagy az eső nehezítette a dolgunkat. Azt akartam, hogy az első horgászatunkon szép időben hódoljunk a kedvenc hobbinknak. Aztán eljött a várva várt nap és Norbival megszerveztünk egy kora tavaszi pontyhorgászatot.

A Harcsa tóra indultunk és egy olyan helyet választottunk ahol még korábban nem pecáztunk.

Négy, négy és fél méteres víz volt előttünk és egy nagyon szép törés 70 méterre. Ennek a környékére horgásztunk és bíztunk abban, hogy itt bandáznak a pontyok. Két-két botot dobtunk be és kizárólag az eben az évben megjelenő The One PVA Bag Pack csomagot használtuk. A tartalma, egy limitált kiadású vödörben kétszer fél kilogramm pellet, 20 darab PVA zacskó, 3 darab 75 grammos PVA ólom, 125ml Big One Juice és 20 darab Big One pop-up. Ez egy olyan szett, amivel bárki eredményes lehet egy gyors horgászat alkalmával.

Nálunk még a prototípus volt, mert a gyári csomagolás még folyamatban van. Az útmutató segítségével annak is nagyon könnyű elkészíteni a szereléket, aki korábban még nem használta ezt a módszert.

Rövid 10 centis előkét és 10-es szakáll nélküli, illetve mikroszakállas horgokat használtunk. A PVA zacskóba a szettben található halas és rákos, 2 és 4 milliméteres pelleteket tettük, amit folyékony aromával turbóztunk.

Itt nem kellett nagy távolságra dobnunk, ennek ellenére a The One Cast botokat használtuk, amire nagy méretű orsókat tettünk, rajta 25-ös főzsinórral.

Az időjárásra nem panaszkodhattunk, napközben 18 fok volt, de a reggeli órákban még fagyott. Bányató lévén, nagyon tiszta vízben horgásztunk és azt vettük észre, hogy a pontyok inkább vízközt tartózkodnak és ott élvezik a felmelegedő víz hatását. Kora délután még egy húzásunk sem volt, pedig Norbival mindent elkövettünk, hogy a fenéken kapásra bírjuk a pontyokat. Így teltek az órák, aztán arra az elhatározásra jutottunk, hogy ennek semmi értelme. Összepakoltunk és megbeszéltük, hogy pár nap múlva újra rápróbálunk.

5 nap múlva ismét kint voltunk a Harcsa tavon, egy másik partszakaszt vallattunk, ahol 3 méter körüli víz volt. A módszer ugyanaz, PVA zacskós horgászat, csak itt 50-60 méterre horgásztunk. Ismét szép időnk volt, szikrázó napsütés, 18 fok, gyenge szél. Éppen néztem, hogy most is fürödnek előttünk a pontyok, élvezik a felmelegedő vizet, amikor megszólalt a kapásjelzőm. Gyenge kapás volt, le-fel mozgott a swingerem, azt gondoltam egy tok lesz. Már 20 perce fárasztottam, éreztem, hogy egy nagyobb példány lehet a horgomon, de nem akartam erőltetni a vékony horogelőke és a kis horog miatt. Aztán amikor megláttam a tiszta vízben, alig akartam hinni a szememnek. Egy óriási ponty volt a horgomon. Csak el ne menjen – gondoltam – és Norbi alátolta a merítőt. 10 perce horgásztunk, az első kapásom, egy ekkora ponty, ami a mérlegen kereken 20 kiló volt! Soha nem kezdtem az évet egy ekkora fogással, nagyon boldog voltam…és még a kamera is forgott. Több képet is készítettünk, köztük telefonnal is, amit fel is töltöttem a Fishinda applikációba.

Nem kelet sokat várnom a következő kapásra sem, ami egy 6 kiló körüli ponty formájában érkezett.

Norbinak is megszólalt a kapásjelzője és egy váratlan vendég küzdött a horog végén. A Big One pop-up, egy 4-5 kiló körüli amurnak tetszett meg, ami egy gyors fotózás után vissza is ment a vízbe. Most nem kelet variálnunk, tettük a dolgunkat, vagyis a The One PVA szett tette a dolgát.

Norbi kizárólag Big One pop-up-al csalizott, én pedig válogattam a színes The One pop-up-ok között, amiket csalitüskével rögzítettem.

Így sikerült még fonom egy nagyon szép színekben pompázó tükörpontyot, ami 10 kiló körül lehetett.

Húzós kapással érkezett, nagyon jól küzdött, élvezetes fárasztás volt. Egy ilyen nap után már az sem érdekelt ha nem fogok semmit. Nagyon szerencsésnek éreztem magam.

De még nem volt vége…most Norbinál volt egy ejtős kapás! A bevágás után egy olyan erő indult meg, amivel nem tudott mit kezdeni. 10 perc után, csak nagyon lassan tudta visszaszerezni a zsinórt és a halat nem is láttuk. Aztán jött a meglepetés, ismét egy váratlan vendég…egy 10 kiló körüli tok!

Neki is a Big One pop-up tetszett meg és a 10-es horog is jól ült a szájába.

A halak nagyon jól küzdöttek a hideg víz ellenére és azt gondolom, hogy a méretükre sem lehet panaszunk.

A 20 kilós ponty megfogásával nagy szerencsém volt, legalábbis az is kellett hozzá, hogy egy ilyen élménnyel kezdhettem az idei horgászatomat. Mindenkinek legalább ilyen kezdést kívánok! Görbüljön!