Kollégámmal, Ács Józsival a nyári horgászatokat főként bányatavakra tervezzük, hiszen az ilyen és ehhez hasonló mély vizeken számunkra is elviselhetőbb a hőség, másrészt a halak is aktívabbak, mivel a mélységnek és a talajból előtörő forrásoknak köszönhetően frissebb és hűsebb a tó vize. Korábban már többször jártam itt, de akkor csak pergető felszerelés volt nálam, hiszen nagyon jó sügérállománnyal bír a víz. Ragadozóhalas horgászataim során többször nagy területet jártam be a parton és sok olyan állással találkoztam, ahol szívesen el tudtam képzelni a közel egyhetes túránk helyszínét. De ugorjunk is vissza a jelenbe, forgatni érkeztünk a kavicsbányára méghozzá a 12-es állásra. Óriási hőség fogadott bennünket, ami egészen a túra végéig kitartott. Nem időztünk, még a kora délelőtti órákban gyorsan összeállítottuk a tábort és a felszereléseket. A tavon természetesen engedélyezett a csónak használata, ezért a behordós módszer mellett döntöttünk, mivel az idős kavicsbánya aljzata sok helyen törésekkel és púpokkal tagolt. Halradar segítségével viszonylag hamar sikerült igazán jó helyeket találni, amit H bójával jelöltünk. Több púpon is találkoztunk vándorkagylóval, ami kiváló természetes táplálékforrás a halak számára, viszont a horgászok dolgát megnehezítheti a fárasztás során, így úgy döntöttünk, hogy minden halat csónakból szákolunk annak érdekében, hogy a kagylópad ne vágja el a zsinórunkat. Információink szerink a bőséges pontyállomány mellett az amúrok is szép számmal megtalálhatóak a vízben, ezért az etetésemet próbáltam olyan alapanyagokból összeállítani, aminek mindkét halfaj nehezen tud ellenállni. Nem kellett sokat gondolkodnom, hiszen az egyik legjobb termékcsalád erre a Gold széria. Gold magmixet és főtt bojlit kevertem be, amit Gold Groundbait mixerrel locsoltam le. A hajszálelőkéimre is Gold csalik kerültek, méghozzá 24mm főtt bojli az egyik etetésre, a másikra pedig 12mm pop-up. A tavon nem csak a horgászati lehetőség adott, hanem a placcunkkal szembeni oldalon egy igényesen kialakított, színvonalas strandrész található, ahol fontos szerepet fordítanak a vízi sportoknak is. A távolabbi bójám a velünk szemben elhelyezkedő wakeboard pálya egyik oszlopa közelébe helyeztem, ahol körülbelül 5 méteres mélység volt. Józsival azon tűnődtünk, hogy a hőségre való tekintettel inkább az esti, hűvösebb órákban számíthatunk kapásokra, de ezt viszonylag rövid időn belül megcáfolták a halak. A nagyobb távolság ellenére igazi erős húzós kapásra emelhettem rá, majd utána egy izgalmas fárasztás után szákolhattam meg első Lupa tavi pontyom. Úgy tűnt, hogy bevált a Gold etetés és csalizás, viszonylag rövid időn belül eredményt hozott a nagy szemű, 24mm-es bojli. A későbbiek folyamán váltakozva szállhattunk vízre, egy-egy eseménydús fárasztás keretein belül, ami igencsak meglepő volt számunkra. Sötétedésik szinte folyamatosan érkeztek a halak, majd az éjszaka beálltával elcsendesedtek a jelzők és a pihenés kapta a főszerepet. Napkeltekor kipihenten frissítettük végszerelékeinket, az etetés és csalizás megegyezett az eddig jól beválttal, nem láttuk okát a változtatásnak. Érdemes kiemelni, hogy a kifogott halak egytől egyig nagyon jó erőben voltak, sokszor azt hittük a 6-7-kg-os példányokra, hogy bőven 10kg feletti hallal van dolgunk. Minden egyeden megfigyelhető volt, hogy jól érzik itt magukat, hiszen nagyon jó minőségű vízben élnek és természetes táplálékból sincs hiány. Javarészt mind a 4 bójánk működött, felváltva érkeztek a halak és többször volt duplakapásunk Józsival. Ha őszinte szeretnék lenni, a horgászat második napján igen csak déjà vu érzésünk volt, hiszen az előző naphoz hasonlóan, fárasztás, fárasztást követett és nem kíméletek minket a Lupa tavi pontyok, vagy amúrok. A hőség továbbra is kitartott és a nap perzselő ereje csak fokozódott egészen délutánig, amikor is az égiek úgy döntöttek, hogy kicsit megkímélnek és fátyolfelhők formályában megérkezett a megváltás. A borús idő egyáltalán nem zavarta a halakat, főként az amúroké lett a főszerep és több szép példányt tarthattunk pár percig a bölcső fölött. A haldömping kitartott egészen a horgászatunk végéig, amig ki nem tekertük a végszerelékeket a vízből. Számtalan pontyot és amurt sikerült szákbaterelnünk ezalatt a pár nap alatt, sajnos az igazán nagy példányok elmaradtak, annak ellenére, hogy próbáltunk szelektálni a csalik méretének növelésével és a szerelék helyváltoztatásával, viszont ez a tény felsem tűnt a horgászat végéig, hiszen nem volt időnk ezen gondolkozni. Én bátran ajánlom mindenkinek, hogy látogassanak el ide, viszont érdemes jól felkészülni a horgászatra főként a megfelelő meghorgászandó terület megkeresése és a halak kíméletes fárasztásának érdekében. Információk: A kavicsbányató a Pilis festői környezetében terül el az M0-ás körgyűrű és a 11-es út mellett Budakalász külterületén. A tó kialakulásának kezdete az 1940-es évekre tehető, mely egészen 2012-ig tartott. A bányászati folyamatok során egy közel 90 ha-os egybefüggő vízfelület alakult ki. A vízmélyég 1,5-10m között változik. A meder sűrűn tagolt törésekkel, púpokkal, platókkal, árkokkal és kagylópadokkal valamint számos vízalatti akadó is izgalmasabbá teszi a horgászatot. A tavon kizárólag SPORTHORGÁSZAT folyik! Napijegy: felnőtt 12 órás: 3.000ft // felnőtt 24 órás: 6.000ft hétvégi 60 órás: 12.000ft // heti jegy: 35.000ft Elérhetőek egyéb kiegészítő jegyek! Szabályzat: A területi jegy kizárólag érvényes állami engedéllyel és fényképes igazolvánnyal állítható ki. A tó területén sátrat verni, kempingezni – a halőrrel való előzetes egyeztetés alapján – van lehetőség. A napijegy hal elvitelére nem jogosít. Minden horgász számára kötelező a jó minőségű pontybölcső használata! A bölcsőre csak előzetes nedvesítés után helyezük a halat! A sűrű szövésű nagy méretű merítőháló használata mindenkinek kötelező! Sebfertőtlenítő használata kötelező! Horgászni partról, stégekről valamint csónakból (Csónakból horgászni csak pergetőmódszerrel engedélyezett az engedélyezett időszakokban, és a meghatározott területeken! A behúzás, fárasztás ez alól kivétel), illetve a kijelölt szektorok határain belül engedélyezett. Írta: Paál Norbert Fotók: Paál Norbert , Ács József, Farkas Gergely